Sunday, July 27, 2008

Jaane Tu Ya Jane Na - Ab jake pata chala!

For the past 2 weeks my schedule has been really hectic and I couldn't checkout any of the movies. I finally managed to compensate for the loss I incurred by literally watching quite a lot of movies and also grab my quota of naps, that I happened to miss badly over the last weekend.

Jaane Tu Ya Jane Na - Ab jake pata chala!

For all those who are yet to checkout this movie, lemme tell you, this one isn't a romantic comedy that will take you by surprise. Nope! Not a single bit. One can literally see through the 'plot' of this movie right from scene one. It is the same old story guys. A boy meets a gal. They have this really 'kewl' kinda friend circle in the college. Wahi ghisi-piti kahani. Wahi sade hue jokes! They spend sometime together (kinda 5 years or so) and still they are only FRIENDS! I swear you know it when you are in love. Come on guys, grow up! Go get a life!! Were you guys trying to miss out on the obvious or something? I dunno. I am quite a fan of Genelia, but I felt she has been doing these kinda roles a little too many in number. It is time she moves on and explores her true potentials. How does the newbie Mr. Khan fare? Well, I feel there wasn't much for him in terms of performance in this movie at all. Ab aise kahani bana ke aap log bechare se Aamir Khan ki level ki performance expect karoge toh its heights of expectation yaar!

I really question the prudence of the director and the producer for being so naive in sketching this plot. When I could guess the plot without even having to wait for 'OMG-ab-kya-hone-wala-hain?' moment, so will any movie buff for that matter. Such is plainness of this plot. It is the same story retold gazillion times in bollywood. For heaven's sake, it is time you directors figure out better plots for launching newbies in the film industry.

The only plus point in the movie is its music. Rehman does it for every movie yaar. You see he is the only soul who ensures you are hooked on to your seats until the last moment. I personally like 'Kabhi kabhi aditi...', 'Jaane tu ya jane na...' and 'Pappu can't dance sala...'

If you are looking for a time pass movie and wanna have fun with your buddies, go check this one out! Par dobara mat dekhna!


~IT's My Life

Digg this

6 comments:

VENU.K said...

Hi
Come to think of it our directors have only few thems and they try out different combinations.I would say it is like a card game where you have only 52 cards and still we manage to do so many things with it.Ditto for movies.But we the spectators never seem to understand it and blow our hard earned mony watching these concotions
Regards
Venu

Poornima Prabhu said...

Hi Suresh,

I saw the movie recently. I agree with you, the script lacks maturity. But this suits both the lead characters, Genelia D'Souza and Imran Khan. Both of them have immatured and boyish looks. I felt that Imran has got a pretty good start as the script / story line was suitable to him.

Regards,
Poornima.

Suresh S. a.ka. Suri said...

@Venu,

I just cannot agree with you any better:)

@ Poornima,

Imran has a long way to go. Hopefully he will get chances to prove his potential.

nivedithasperceptions said...

Yeah, other than the hype, there was no substance to this movie. But if you look closely at it, it was probably one of the biggest commercial hits of the year, cos almost ALL the other movies this year were awful!

Suresh S. a.ka. Suri said...

@ Niveditha,

That's true. Hey you checked out 'The Dark Knight'? It is simply mind blowing! Do watch it in a theater. You will love it:)

freefun0616 said...

酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店經紀,
酒店打工經紀,
制服酒店工作,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
酒店經紀,

,酒店,